“Ervaar Rusland op een unieke manier”

Met een tank rijden, zwemmen in een bevroren meer, vodka drinken en met een AK-47 schieten. In 2017 hebben Sergey en Simon, een Rus en een Fransman, Put-in tours opgericht met als doel om vrienden een alternatief te bieden voor de gebruikelijke toeristische uitstapjes.

“We kennen Moskou als een stad vol verrassingen, super unieke plekken en culturele ervaringen. We willen de Moskou-wereld toegankelijk maken voor nieuwsgierige bezoekers die op zoek zijn naar iets speciaals en onvergetelijks. Het is onze missie geworden!”

Het concept van Put-in Tours is gebaseerd op 3 hoofdpijlers:

  • Ervaringen uit het echte leven: het soort dat je nooit zult vergeten.
  • Menselijke interacties: ontmoet geweldige mensen en leuke gidsen.
  • Plezier: geweldige verhalen en Facebookwaardige foto’s gegarandeerd.

Lees meer over Put-in Tours of bekijk alle tours op de website: https://putintours.com. In deze praktijkcase vertelt Simon over zijn ervaring met Ginger Marketing.

 

“Onze uitdaging lag in het bereiken van de juiste mensen”

“Hoe zet je jezelf op de kaart? Hoe zorg je ervoor dat mensen jouw tourbedrijf in Rusland vinden? Een groot deel van onze klanten hebben we te danken aan TripAdvisor. Door daar veel tijd en moeite in te stoppen wisten we op de eerste plek te belanden in onze categorie.”

“Maar niet iedereen gebruikt TripAdvisor. Dus hoe zorg je ervoor dat je het andere deel van de markt ook bereikt? Daarvoor hebben we Ginger Marketing ingeschakeld. Ik ken Ivo uit mijn studententijd en weet dat hij veel ervaring heeft met Google Ads campagnes”

Put-in Tours Wereldwijd vindbaar

Voor de promotie van de tours hebben we samen een wereldwijde campagne opgezet. “Hierbij heeft Ivo er eerst voor gezorgd dat de pagina’s op onze website afgestemd waren op de campagne.”

Een belangrijk onderdeel van het verhogen van het aantal boekingen en het verlagen van de advertentiekosten is relevantie. Hoe beter de advertentie aansluit op de behoefte van de klant en de pagina waarop hij/zij terechtkomt, hoe succesvoller de campagne zal zijn.

“Vervolgens heeft Ivo de campagne tot in detail uitgewerkt en gekoppeld aan Google Analytics. Hierdoor kunnen we precies zien hoeveel een boeking ons kost. Ideaal bij het bepalen van de Return on Investment.”

“Meer traffic en meer boekingen”

“Na het starten van de campagne nam het websiteverkeer toe en kregen we ook meer boekingen binnen. Ook merkten we dat mensen uit bepaalde landen eerder geneigd zijn om een reis te boeken. Dit gebruiken we om ons budget beter te besteden.”

Put-in Tours koos ervoor om zelf de regie te houden over de campagne. “Na een korte Google Ads training, konden we zelf de campagne aanpassen en onderhouden. Af en toe voegen we een tour toe en als we twijfelen over iets dan vragen we Ivo om hulp.”

Put-in Tours naar Sint Petersburg

Het succes in Moskou smaakt naar meer. Simon en Sergey zijn druk bezig met een uitbreiding naar Sint Petersburg. “Vanaf november 2019 kun je met een e-Visum naar Sint Petersburg. Het wordt daarmee veel makkelijker om naar Rusland te reizen en daar spelen we op in. Daarnaast is Sint Petersburg natuurlijk een erg mooie stad die we graag aan zoveel mogelijk mensen laten zien.”

Google Ads iets voor jou?

Benieuwd wat een Google Ads campagne voor jouw bedrijf kan betekenen? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan!